A good woman keeps her mind right and her body tight.

Szürke-színes hétköznapok

Piramisjáték

2010. július 20. - Vyca

Ha munkát keresel a neten, rengeteg dologgal összefutsz. Legkedvesebb hirdetésem az a kamionsofőr, aki angolnyelvtanulás céljából keres maga mellé kedves, egyszerű, angolul nagyjából beszélő fiatal lányt, akinek van kedve kikamionozni vele Írországba, hogy az úton tanulgassanak. Mindezt teljes ellátásért és havi 150 ezerért. Még el is játszottam a gondolattal, hogy esetleg normális a fickó, de nem tetszett, hogy vajon mit takar az egyszerű kifejezés. Meg ugye alapban nőtől ilyet elvárni... Ellentmond a természet törvényeinek. :)

Aztán megint ráakadtam egy piramisjátékra. Szokás szerint nem mondtak semmit, csak hogy menjek ekkorra ide, mert oktatás lesz. Lett is. Csak én azt szépen szólva szemléletformálásnak nevezném. A kevésbé kedvesek meg népetetésnek. Bár ez a mai viszonylag reális volt, mert elmondta, hogy csak akkor keresel vele, ha tényleg meg is teszed, amit mondanak... Mindegy, nem ez a lényeg. Amiért írok róla posztot: rávilágított a sok üzleti lehetőség és ne menj el a lehetőség mellett, hogy pontosan azért leszek mérnök, hogy ők csak higgyék, ez előrébb viszi őket. Én meg a világot fogom előrébb vinni.

El sem tudom képzelni, amikor egy ember belekezd ilyen hálózatépítéses dologba, miért teszi. Mi viszi rá? Teljességgel képtelen vagyok felfogni, hogy van, aki tényleg beveszi, hogy találsz 300 embert, akik közvetve vagy közvetlenül utánad fognak csatlakozni a rendszerbe, és majd aztán ők is találnak még 300-at, és ha már az 5. ilyen 300-as szinten vagy, akkor nem lesz semmi dolgod, csak lógatod a lábadat és élvezed hogy a semmittevésedért áramlik a pénz a bankszámládra... Komolyan létezik ilyen?
Persze könnyen lehet, hogy csak én vagyok túl szkeptikus vagy állok rendíthetetlenül két lábbal a földön, de mindig is úgy gondoltam, hogy ebből (ti. Multi Level Marketing) csak azok kereshetnek, akik az első tíz emberben benne vannak. Legfeljebb a második vonalban. A többiek csak droidok...

Még továbbmenve nem tudok mást tenni, csak sajnálni azokat az embereket, akiknek ennyi az életcéljuk, hogy felépítsék a kis piramisaikat. Persze mondjuk egy előtte éhbérért dolgoztatott számára ez maga a kánaán... De...
És akkor elértük a sarkalatos pontot: az én elvárásaim és szemléletem ennél magasabban áll. Én nagyot fogok alkotni, de mindenképpen hasznosat, ami majd aztán több ezer embernek az életét befolyásolja. Igaz, minél nagyobb szám jelzi a koromat, annál tisztábban látom, hogy nem leszek milliomos, nem leszek jól menő üzletasszony, nem lesz többmilliárdos zökkenőmentesen működő és folyamatosan profitot termelő vállalatom... Ettől függetlenül maradandót fogok alkotni. Olyat, amiben még az unokáimnak is része lehet, ha ők is úgy akarják.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

markog 2010.07.21. 12:21:39

Pfff

Sajnálom, hogy így alakult a dolog. Pedig elbeszéléseid alapján ezt aztán nem hittem volna róla.
Amúgy sajnálatos, hogy mindig vannak emberek akik ilyennek bedőlnek. Lehet azért tetszettél nekik ennyire, mert valami vezető szerepet szántak neked a piramisban :D:D.
Szép napot

mikulas 2010.07.22. 12:54:22

minél szkeptikusabb vagy annál jobb! én is belefutottam tavaly nyáron a munkakeresésbe, de nem volt siker. a diákmunkák nagy része átverés, vagy csak szimplán a "nem éri meg" kategóriába tartozik. aztán ha nem diákmunkát keresel, akkor meg nem vesznek fel egy-két hónapra. a piramisjátékok butaságok, volt osztálytársam is bevette, mikor kirúgták a bme-ről elment brókernek, hitt a többszázezres fizuban, és a végén fél év után úgy hagyta ott a melót, hogy nem keresett egy garast sem. a nagy eszével nem hitt nekünk, úgy gondolta hogy könnyen jön a siker, hát nem. mondjuk már látom hogy miért nem ment neki az egyetem, túl buta volt hozzá. de ez már off :)

KeRTi · http://blog.gardenee.net 2010.07.30. 01:18:34

"pontosan azért leszek mérnök, hogy ők csak higgyék, ez előrébb viszi őket. Én meg a világot fogom előrébb vinni." - kedvenc mondat.

ps: örülök hogy jobbkedvűen blogolsz, talán valóban így érzel(?)

Vyca 2010.07.30. 16:27:10

@KeRTi: Lecsendesedtek az összecsapó hullámok, meg a jóidő és a vízparton lebzselés/vízben lubickolás jót tett. :)
süti beállítások módosítása