A good woman keeps her mind right and her body tight.

Szürke-színes hétköznapok

Merengő

2010. november 08. - Vyca

Minap megkaptam, hogy valami biztosan elromlott bennem, mert az egyszerűen lehetetlen, hogy én ne szeressek egyetemre járni... Lehet van benne valami.

Biztos volt már Veled is úgy, hogy érezted, valami nem jó, mégsem tudtad, mi az. Csak az üres, kongó, zavaró érzés. Átgondolsz mindent, A-tól Z-ig, és nem találsz egyetlen aprócska gondot sem, ami zavart okozhatna a békés idilli életedben. Mert egyszerűen nincs rá okod.

Lassan vége a félévnek. Már csak 5 hét ezzel együtt a 14-ből, ami előttem áll. Igaz, hogy a hétvégén szépen kiakadtam, hogy miért nem lehetett megtanítani nekünk normálisan, amire szükségünk van. Értem ezalatt, hogy nekem fogalmam sincsen az AutoCAD használatáról, mégis azzal kell megcsinálni a tervezési feladatot. Persze, választhatnám, hogy rajzolok kézzel, akkor most nem tartanék a nullánál, de úgy meg egyszerűen sosem fogom megtanulni. Pedig szükségem lesz rá. Szóval a feladataim elvégzésére, amire adtak 14 hetet, van 5 hetem.
Örültem, hogy a héten nem kell ZH-t írni, és akkor lesz időm a digitális rajzolgatásra meg az e-világ felfedezésére - ismét megtanulok Windowst használni alapon - de ma délután közölték, hogy nem megy az olyan könnyen, csütörtökön délután írjak csak. Ennek örömére a reggel megbeszélt csütörtöki találkozó ismét csúszik a láthatatlan ködbe még odább... Megint maradt a "majd legközelebb".

Hétfőnként mindig van UV labor. Egyik héten út, másik héten vasút. Ma mint kiderült az utolsó vasút labor volt, mert két hét múlva a Központi Felépítményvizsgálót fogjuk meglátogatni. Legalább valami jó is történik velem. Ugyanis adott labort teljesen feleslegesnek és értelmetlennek tartottam mindkét részből. Vasúton mindig azt hittem, sosem lesz vége, mert valljuk be őszintén: amikor egy mérőműszerről két ember olvas le adatokat a másfél órás vizsgálat folyamán, amikoron az elmozdulás maximális értékei mm naggyságrendűek, az mindennek nevezhető, csak látványosnak és izgalmasnak nem... Utas részről meg semmi újat nem mondanak, mindent megtanultunk tavaly, most bemutatják a különféle vizsgálatokat. Miért nem lehetett ezt párhuzamosan lehallgatni a pályaszerkezet tárggyal? Akkor lett volna értelme. De így... Se ZH, se egyéb számonkérés, csak legyél jelen... Pokollá tette ez a tárgy a hétfőimet. De már csak két utas labor van!

Próbálok munkát keresni, hogy a legújabb B verziójú élettervemet valóra váltsam, de az istenért sem találok olyat, amihez nem érezném magamat túlképzettnek. Nem tehetek róla, most még válogathatok, még nem a létfenntartás a kérdés - egyelőre legalábbis remélem. Később már úgysem lesz sok választásom... Dolgozni kell. Addig viszont nem fogok robotmunkát végezni.

Kicsit kiégtem. Jó lenne, ha már az "egyetem utáni" életemben tartanék. Néha belegondolok, hogy anyu ennyi idős korában hol tartott - és hol tartok én. Itt vagyok 23 évesen, és a megalapozott jövőnek mégcsak szikrája sincsen. Az a baj, minél közelebb vagyok az egyetem végéhez, annál tisztábban látom, hogy az életszínvonalbeli különbség köztem, és aközött, aki elment középiskola után dolgozni vagy lett egy szakmája, nem lesz olyan szignifikáns, mint azt anno elképzeltem. Ha megnézem nem egy olyan korombeli van körülöttem, akinek már x éves munkaviszony van a háta mögött, jobb esetben takarékszámlákra összespórolt összegek... Nekem mim van? Halmozódó diákhitelem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikulas 2010.11.09. 17:20:48

legközelebb találkozunk felpofozlak hogy észhez térj, te meg engem hogy én is :D

Vyca 2010.11.09. 22:19:58

Valakit kell szerezni, aki körbehordja a kalapot, vagy rendezi a fogadási ügyleteket. :)

markog 2010.11.09. 22:48:55

Netvibes megint hülye. Ma dobta ki a posztot... :S

KeRTi · http://blog.gardenee.net 2010.11.09. 23:08:08

szeptember magasságában küzdöttem ugyanezekkel a gondolatokkal... a kortársaim dolgoznak, pénzt keresnek, én pedig pazarlom az időm az egyetemen...

azóta persze végeztek az egyetemen ismerősök, és kiderült, az álomállás... nos nekik nem jött össze, aki nem lett munkanélküli, az - fogalmazzunk finoman - gyenge fizetésért semmittesz valamilyen multinál.

amikor szórakozni mentem, a már dolgozó barátok nem úgy költöttek mint én; ha ruhát akartak maguknak, elmentek és vettek... én a szülők pénzén éltem/élek (a diákhitel elől menekültem), a számláimra nagyon ügyelnem kell, a költségeket kétszer át kell számolni...

szeptemberben elkezdtem utolsó tervezett félévem, így közeledve az alapdiploma megszerzéséhez, mesterdiplomás álmok merültek fel, hiszen úgy érzem, az alapdiplomámmal nem feltétlenül élvezek előnyt másokkal szemben. ez persze újabb 4 félév, azaz 2 év, és munka nélkül... a kellemetlen nem elég jó jelző.

derült égből villámcsapásként ért az ajánlat, kaptam munkát, egyetem mellett, nem robotmunka, a tanultakat alkalmazom, és bár nem álmaim munkája, anyagilag óriási segítség.

mit mondhatnék segítségként? tanulmányaid ne add fel, ha egyszer felkelsz az iskolapadból, nem fogsz tudni visszaülni. és sokakkal beszéltem, volt, aki tapasztalta, volt aki javasolta, volt aki hallott róla: jobban jársz, ha tanulsz, ameddig csak bírsz. szedj össze mindenféle papírokat, certifikációkat, amit utadba sodor az élet, később így leszel előnyben. ha felkelsz, és otthagyod az egyetemet, rövidtávon _talán_ jobban járhatsz, de hosszútávon óriási lehetőséget buksz el... és ezt többen csinálják hallgatótársak, mint hinnéd.

a szabadidődet pedig jól használd ki, most csinálj meg mindent amit még diákként meg tudsz, avagy lásd meg az előnyt mostani helyzetedben :)

(és: tanulj tovább, ne add fel, hovatovább: ne légy depi, legyél hepi ;) )

KeRTi · http://blog.gardenee.net 2010.11.09. 23:08:39

omg de sokat írtam, vissza kéne szoknom a blogolásra inkább :D

Vyca 2010.11.10. 19:32:26

@KeRTi: Elférnek itt a bitjei. :) Majd kialszom, remélhetőelg.. Nem szándékozom itthagyni az egyetemet, pláne ennyi év után, csak nem látom értelmét... De majd visszajön az is.

mikulas 2010.11.13. 12:12:23

Teljesen egyetértek KeRTi kollégával! Az én nővérem is feladta a tanulmányait egy nyelvvizsga bukta miatt, és most bár keres pénzt, közel sem annyit hogy független legyen vagy hogy megvalósítsa az álmait, és már bánja hogy pár éve nem küzdött jobban. Vycát nem féltem nem lesz buta, de ismerek olyat akit féltek mert lehet hogy elköveti ezt a hibát...
süti beállítások módosítása