A good woman keeps her mind right and her body tight.

Szürke-színes hétköznapok

Talán tavasz

2010. február 18. - Vyca

Lassacskán már jön, amire a második hó lehullta óta várok: szép s jó idő, meleg. Úgy gondolom, hogy a mínuszok mostmár elvonulóban vannak. Megkönnyebbülés, hogy reggelente nem kell harisnyát és plusz nadrágot magamra ölteni, ha nem akarok megfagyni, hogy a kötött sapkát felválthatja egy vékonyabb fajta.

Második hete tart a szorgalmi időszak. A 6.20-as felkeléssel még mindig gondjaim vannak, és szörnyű, mennyire nehezen sikerül. Pedig szokott ez nekem menni, szenvedés nélkül, és 11 évig minden reggel fél hétkor keltem, hogy beérjek iskolába. Úgy látszik öregszem. Vagy lustulok. Vagy csak motiválatlan vagyok.

Egy évvel ezelőtt olyan boldog voltam! Tudtam, mit akarok, és mi lesz velem, belőlem, hogy jó úton járok. Aztán az őszi szemeszterben megváltozott valami. Sokat kivett belőlem a szakmai gyakorlat. Vagyis rengeteget. És amikor visszakerültem a szorgalmi időszak közepébe (majdnem pontosan a közepébe), nem találtam a helyemet az egyetemen. Bejártam, de nem voltam sem energikus, sem lelkes, csak monoton, szürke. Nem találtam a helyemet a többiek között. Valami tompa világként éltem meg a hatalmas épületekben lerovandó kilométereket. De valahogy csak túléltem a félévet, annak reményében, hogy a következő a régi lesz, mind lelkesedésben, mind a lelkemben.

De aztán kaptam egy pofont, ott ahol a legjobban fáj. Elsőnek Isti szavai tartalmaztak megnyugvást, gyógyírt és békét valamelyest. De valójában a tavaszi szemeszter sem hordoz magában eddig feloldozást. A különbség, hogy most nem a többiek között, hanem magamban nem találom a helyemet. De az eredmény ugyanaz: sablonosan teszem a kötelességemet.

Végezetül pár sor egy mai beszélgetésből, ami nagyon jól esett. Köszönöm.


Lali says: (20:43:02)
vannak rossz passzjai az embernek és jók
téged sosem láttalak ennyire letörtnek
ami elég rossz dolog mert azt sugallja nekem h semmi sem örök
mert pont te voltál az aki tele volt életenergiával jókedvvel
Vyca says: (20:44:40)
pedig elhiheted, hogy kaptam már azért néhány pofont az élettől...
de most úgy érzem, hogy pont azt vették el, amire azt hittem, hogy az életem célja és értelme...
Lali says: (20:45:36)
az életed értelme nem egy jegy a Neptunban vagy az indexben
ha szereted csinálni és tudod h tudod akkor majd az élet eldönti
[...]
Vyca says: (20:53:50)
tavaly ilyenkor olyan boldog voltam
és ez a két félév...
az előző félévben is csak kóvályogtam az egyetemen,
amikor végre végeztem a  szakmai gyakorlattal
egyszerűen nem találtam a  helyemet a többiek között, köztetek
az őszi félévben, mert ugye akkor az első két hónapban nem is voltam egyetemen
most meg nem köztetek nem találom a helyemet, hanem valahogy magamban,
de az eredmény ugyanaz: sablonosan teszem a kötelességemet,
szürkén
ahogy (szinte) mindenki más
Lali says: (20:55:44)
azért mert megfosztottak az álmaidtól
mindig oda ütnek ahol a legjobban fáj:D
vagy ahol a legkevésbé számítasz rá

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KeRTi · http://blog.gardenee.net 2010.02.28. 23:18:15

keress mást ami motivál, nekem ez segít :) ennyi szerintem lejön az én blogolásomból is, mindig van egy aktuális álom, amit el kell érnem. ez persze legtöbbször nem sikerül, de ezek az álmok azok, amelyek segítenek túlélni a szürke hétköznapokat... pont ezek az álmok teszik színessé, a halvány változatosság a mindennapokban :)

klapperes 2010.03.01. 12:31:22

Eléggé lehangoló amit írsz, hogy nincs motiváció. Voltam én is hasonló helyzetben, valahogy ilyen típus vagyok, hogy valami addig érdekel csak amíg a motiváció tárgyát el nem érem. Elérem és bár már jóideje nagykorúnak számítok, néha még mindig várom a csodát, hogy más lesz valami, nem nagyon csak egy kicsit. Ráébredek arra, hogy változás nincs, kicsit magamba fordulok, elkeseredek, hogy megérte-e vajon gürcölni? Ilyenkor keresek valami könyvet, amit régen olvastam, vagy elmegyek valamerre utazni egyet (vasutasként még könnyen tehetem), vagy csak zenét hallgatok (inkább bömöltetem - kíváncsi vagyok, hogy a kapuvári utasok, akik vonattal utaznak, mit szólnak, amikor ordít a valamilyen hazafias zene vagy valami keményebb rock zene, esetleg könnyű szimfónikus zene a vasútállomás emeletéről... :-) ). Van amikor két-három nap múlva már ki is találok valami újat ami egy ideig le tud kötni. Most keresek én is valami színesebbet, mert a múlt héten ért véget egy tanfolyam amire a cég kötelezett (!?) minket, motiváció semmi nem volt, csak "mennyetek, aztán majd lesz egy ilyen papírotok is, nem izguljatok, megbukni úgyse fog senki se". Így induljon neki az ember egy tanfolyamnak, ami heti egy napot elvett a munkából 4 hónapon keresztül, műszaki emberként egyébként is nehezen ment le a torkunkon a jog-pénzügyi-szabványügyi sokféleség. Pénteken megvolt a vizsga sikeresen, hogy mi lesz a következő ami kihoz majd az unalomból, nem tudom, de remélem szombaton az Utazás kiállításon a Hungexpón találok valami jót... Lehet, hogy el kéne mennem valamerre utaznom. :-)

Vyca 2010.03.05. 21:16:00

"a vasútállomás emeletéről..."
Én már jártam úgy, hogy felkiabáltak, ne csukjam már be az ablakot, hadd hallgassák (utasok). Meg úgy is, hogy a forgalmista meglepődött, milyen jó TCS-t hallgatok, és kiállt az ajtóba, hogy élvezze.

Most lesz Utazás Kiállítás..? Jéé.
süti beállítások módosítása